Obsah fóra Balbutická komunita Balbutická komunita
fórum o všem možném a koktavosti nejvíc:-)
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Přístup učitele

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Balbutická komunita -> Lidé
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Monika
Anonymní





PříspěvekZaslal: so květen 06, 2006 4:29 pm    Předmět: přístup učitele Citovat

Ahoj,
zajímalo by mi, jaké máte kdo zkušenosti s přístupem učitelu na základní škole. A jak si myslíte, že by měl postupovat učitel, který má ve třídě žáka s tímto problémem (zda ho ušetřit některých stresových situací-zkoušení u tabule.., přistupovat k němu stejně jako k ostatním...)

Díky Very Happy
Návrat nahoru
David



Založen: 17.10.2005
Příspěvky: 23
Bydliště: Ostrava- Radvanice

PříspěvekZaslal: ne květen 07, 2006 6:04 am    Předmět: Re: přístup učitele Citovat

No myslím ,že by bylo lepší, ho třeba nenutit číst nahlas..nebo i to zkoušení před celou třídou je dost stresující... Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kaja
Anonymní





PříspěvekZaslal: ne květen 07, 2006 10:03 am    Předmět: Citovat

Tak každý balbutik si to své pekelné období ve škole prožil a tenkrát bych vraždil za ty všechny stresy u tabule nebo při čtení před celou třídou. Jako člověk mírně vyspělejší jsem zásadně pro to, aby učitel vzal v potaz tento handicap. Je dobrý to dítě normálně vyvolávat při čtení, i když ty problémy budou, ale co se týká zkoušení u tabule, tak tam bych byl pro možnosti písemné formy zkoušení, aby ten žák dostal možnost ukázat, co umí, protože ten učitel si mnohdy ani neuvědomí, že dost balbutiku po těch špatných zkušenostech radši třeba pomlčí a neřekne to, i když by to uměli, ale z vlastní zkušenosti vím, že často už předem znám místa, kde se pravděpodobně zadrhnu a tím nemyslím přeřeknutí, ten posměch třídy za to příště fakt nestojí...proto jestli tohle čte nějaký učitel mající balbutika ve třídě, tak místo ústního zkoušení mu dejte přes hodinu radši písemku a uvidíte, že i to dítě ze sebe vypotí mnohem více než u té tabule.... Smile Kája.[/quote]
Návrat nahoru
balbut
Anonymní





PříspěvekZaslal: ne květen 07, 2006 2:51 pm    Předmět: re Citovat

Hlavne si nenech od ucitelu nic libit,mas na to papir z logopedie a skola vi,ze
logopedie jim muze pekne zatopět.
Jak se rika:na hrubej pytel,hruba zaplata! Wink
Návrat nahoru
Rhett



Založen: 26.4.2006
Příspěvky: 156
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po květen 08, 2006 7:36 pm    Předmět: Citovat

Ve škole jsem měl problém spíš opačný - v češtině jsem měl VŽDY jistotu, že nebudu na žádnou básnieku vyvolaný - proto jsem se ji vždy tak lehce naučil Smile) Jinak si myslím, že jsem to své koktání ani tak moc nebral vážně - no, vlastně ani dnes to nějak nehrotím. Jsem rád, že jsem neměl žádné výjimky - to by mně asi strašně vadilo - dítě přeci jen chce být vždy jako ty druhé děti.
Ovšem jiné to je u těch dětí, co mají opravdu vážné koktání. Pokud už je to nevyhnutné a pro dítě je lepší mít ve škole výjimku, tak alespoň v Nimecku to je tak, že při čtení doporučují, aby balbutické dítě četlo nahlas spolu se svým sousedem v lavěci (jak asi víte, tak v takovém případě nekoktáme) a co se týče zkoušení - mělo by být umožnino, aby dítě mohlo odpovídat na položené otázky písemně přes poeítae a odpověď by se měla zobrazovat na dataprojektoru před celou třídou (v podmínkách běžné české školy si to neumím představět). Jenže potom nevím, jestli takovéto výjimky budou dítěti ku prospěchu. Není nic horšího pro malé dítě, než se lišit od kolektivu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Rhett



Založen: 26.4.2006
Příspěvky: 156
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po květen 08, 2006 7:47 pm    Předmět: Citovat

I když též mi ještě napadla jedna "veselá" historka na diskutované téma: před pár lety jsem dělal jedny zkoušky z oblasti občanského práva. Padl dotaz na zásady, podle kterých se oídí v českém právu rozhodování o mimooádných opravných prostředcích - zásada "apelace" mi opravdu nedělala problémy, ovšem zásada "kasace" zustala bohužel před zkušební komisí nevyřčena. prostě to nešlo Sad ... Ale co, i dvojka je dobrá známka. Tišilo mi aspoň to, že jsem to sám v sobě viděl Smile Všem přeju hodně odvahy jít i do předem prohraných boju Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Anonymní






PříspěvekZaslal: ne květen 14, 2006 1:08 pm    Předmět: Citovat

Moc dobře vím, jaké to je trauma mluvit před celou třídou, nicméně vystavování se timto stresovým situacím je podle mi jediná možnost, jak se s problémem vypořádat. A jelikož vím, jak jsem neschopný sám se přihlásit o slovo, tak myslím, že by učitel rozhodně měl žáka vyvolávat (minimálně stejně často jako ostatní). Nutný je ale samozřejmě tolerantní přístup a vytvoření co nejmiň stresových podmínek. Ale rozhodně nejsem pro žádné výjimky! Ty nám jenom škodí.
Návrat nahoru
Anonymní






PříspěvekZaslal: út květen 16, 2006 10:57 am    Předmět: Citovat

Jsem ráda, že se někde o tomto tématu píše a obdivuji vás všechny, kteří o tom píšete otevřeně. Já problém nemám, ale moje tříletá dcerka začala koktat. Nedokážu se s tím vyrovnat, že moje malá holčička, která už docela obstojni mluvila , má problémy. pořád myslím na to, kde jsem udělala chybu . Napište mi někdo, od kdy u Vás ten problém nastal, jestli jste si to uvědoměli /pokud jste byli větší/, jak jste se s tím vyrovnávali vy a vaše okolí. Nejvíce se bojím, že právě ve školce se jí budou děti smát, pokud se nám to do školky nespraví.
Návrat nahoru
Martina
Anonymní





PříspěvekZaslal: st květen 24, 2006 7:27 am    Předmět: Citovat

tady někdo říká, že se k nám mají chovat úplně normálně a někdo zas, že na nás mají brát ohled. Já osobně si myslím, že to chce každý balbutik jinak. Já osobně třeba nechtěla, aby mi zkoušeli písmni. Jednak ti u toho někdo nemuže radit a pak, když to napíšeš na tři, tak ti jí musí dát, kdežto u zkoušení se ještě mužou rozhodnout. a druhej důvod je, že mi stačí, že jsem jiná už takle a víc "jiná" být nechci. Nechci aby měla výhody jen proto či nevýhody. v životě mi to taky nebude někdo ulehčovat, tak se musím učit už od začítku. Ale to je jen můj osobní názor, někdo by to chtěl třeba jinak. Já myslím, že by se měl kantor toho žáka zeptat narovinu. každej je jinej
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Balbutická komunita -> Lidé Časy uváděny v GMT
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Czech translation by Azu; Revised by drake127