Obsah fóra Balbutická komunita Balbutická komunita
fórum o všem možném a koktavosti nejvíc:-)
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jak ve škole?

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Balbutická komunita -> Lidé
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
andulka



Založen: 29.3.2006
Příspěvky: 1
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st červen 28, 2006 10:46 am    Předmět: jak ve škole? Citovat

Zdravím všechny,
chtěla bych vás požádat o radu. učím na druhém stupni základní školy, zajímá mne, jak pomoci mým žákum při nutném hodnocení. Nemyslím si, že pouze písemné zkoušení je řešením, je hodně omezující, ústní má taky své klady. Ráda bych využila vašich zkušeností, rad a doporučení nebo se poučila z popisu nějaké konkrétní situace, ve které vám něco pomohlo, přišlo vhod či naopak, napište, čeho bych se měla vyvarovat, co je opravdu nevhodné apod..
Budu moc vděčná a určitě vašich rad a doporučení využiju k větší spokojenosti a klidu mých žáku. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Renata



Založen: 28.6.2006
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: st červen 28, 2006 2:38 pm    Předmět: Citovat

Myslím, že je to hodně individuální. Každý balbutik je jiný. Záleží jak moc koktá, jestli je introvert, extrovert, jaké prostředí mu škola vytváoí a jaké má zrovna období a náladu. Nejlépe mluvit přímo s ním, co mu vyhovuje, jak by chtěl být zkoušen a tak. Vyžaduje to "citlivost" učitele, všimnout si a pochopit, že tohle mu např. vadí (poznáte to na reakcích v oblieeji apod.). Pokud je dítě sdílné....mluvit s ním o tom. Pokud ne, všímat si ho, být chápavá a pomáhat mu i mezi ostatními (podržet ho, chválit ho před ostatními apod..)

Renata Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rhett



Založen: 26.4.2006
Příspěvky: 156
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st červen 28, 2006 3:03 pm    Předmět: Citovat

Je to tak, Renata má velkou pravdu. Každý balbutik je jiný - a k tomu ještě koktá jinak. Každý má své specifikum. Ale důležité je, aby to byl pro zkoušeného co nejmenší stres - prostě říkat mu, že je čas, že se někam nespěchá. např. bych mu dovolil, aby mohl psát při svém výkladu na tabuli - takto muže jednak ze sebe vydávat energii, která se hromadí při křečových stavech a jednak prostě si muže pomoci tím, že informace z tabule muže lépe přečíst, no a také se pozná, jestli to umí nebo ne. Já osobně jsem měl největší problémy při zkoušení s definicemi - je to něco, co se musí naučit nazpami?, nesmí se tam vyměnit ani jedno sluvko - to je moje noční můra, protože taková definice "zpamiti" se nedá obejít synonimními výrazy (a to pár učitelu bohužel nepochopilo Sad ) Tak držím palce a přeju silné nervy! Smile S ditmi na druhém stupni to asi není vuuubec lehké.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Martin



Založen: 14.3.2006
Příspěvky: 36
Bydliště: Havíoov

PříspěvekZaslal: st červenec 05, 2006 8:46 am    Předmět: Citovat

Souhlásím jak s Radkem ,tak s Renátou,učitel si musí hlavně všímat toho ,aby balbutika moc neznervóznil,on sám už je nervozní dost(aspoň já jsem býval),musíte na něho pomalu,já sám jsem se setkal s tím že s několika učitelama jsem mluvil zcela v pohodě i při ústním zkoušením,ale s nikterýma to prostě nešlo,protože mi nechápali a chtěli to rychle,rychle ,což je pro balbutika to nejhorši.Každý balbutik má jinou vadu řeči,musíte brát jeho momentální náladu,jestli je vystresovaný nebo v klidu,atd..
přeju hodně štěstí a doufám,že učitelu,kteří budou rozumět a pochopí balbutiky,bude jen přibívat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lilek



Založen: 6.8.2006
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: ne srpen 06, 2006 3:24 pm    Předmět: Citovat

Ono taky záleží na předmětu. Pokud je to něco, kde se vyžadují poesné názvy (třeba jen názvy mist), je to hodně blbý. Nejvíc jsem se disil toho, že budu zkoušen stylem "Budu říkat zemi a ty k tomu hlavní mista".

Protože to hlavní misto je věc, která nejde nahradit ničím jiným. prostě musím říct přesně to slovo. A co je horší - já to vím, že to nelze nahradit, tj. větší stres, tj. určitě to neřeknu. někdy dokonce i doma při učení vím, co "neřeknu".

Jak někdo řekl, psaní na tabuli spojené s mluvením je nejlepší. Co neřeknu, to napíšu, a když to zaobalím dobře, tak vlastně někdo nepozná, že jsem to vůbec neřekl Wink

Nedělá mi problém dělat delší prezentace, můžu-li se během řeči odkazovat na něco psaného.

Tak asi tak.
Jinak si ceník Vaší snahy Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kate



Založen: 20.3.2007
Příspěvky: 29
Bydliště: praha

PříspěvekZaslal: st květen 02, 2007 10:52 am    Předmět: Citovat

Balbutici si hodně všímají neverbální mimiky. A jsou hodně vztahovační. Balbutici, když jsou ještě děti, tak by nejradši o hodínách vůbec nemluvili.Ale to nejde. Chtělo by spíš se domluvět s tím dítětem co mu vyhovuje. Ale rozhodně ne, ho nějak rozlišovat před svými spolužáky. Tím se cítí vyčleniný.Chovat se k němu prostě normálně nevšímat si, že koktá a když se snaží mluvit tak trochu usmivu by neuškodilo. pořád ho nutit k mluvení.Aby si na to zvykl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
honz



Založen: 6.1.2007
Příspěvky: 44
Bydliště: Ostrava-Hrabová

PříspěvekZaslal: st květen 02, 2007 12:03 pm    Předmět: Citovat

Jasně souhlas se vším co tady bylo napsáno Wink důležité je aby nebyl ve stresu a v časové tísni -dopřát mu dostatek času na odpověď .Ale zas bych pořád nepřipomínal že nemusí spěchat(muže to mít opačný efekt)Psaní na tabuli je skvělý doplnik při zkoušení. Razz
hlavně bych se vyvaroval doporučení typu " nadechni se a uklidni se a pujde to lépe" Evil or Very Mad Nepujde... Crying or Very sad
přeji hodně síly a trpělivosti se studentíky!!! Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Fuga



Založen: 23.11.2006
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá květen 04, 2007 10:29 am    Předmět: Citovat

přesně tak, uzavřít nějakou vzájemnou dohodu o metodě ústního zkoušení, nápadu a názoru je výše dost, problém je, aby toho ten dotyčnej nezneužíval... já například na střední z nikterejch předmětu ústně zkoušenej nebyl vůbec, protože....asi profesoři neviděli moc, jak na to. Tak jsem místo toho dostal papír, otázky a byl zkoušenej individuálni - písemně s možností zevrubnýho vyjádření - na celou hodinu...což ale není řešení. Soudim, že zadrhávající osoba prochází nějakou lečbou, možná k někomu chodí, tak s ní pobavit v tomhle smiru, popo. kontaktovat i poíslušnýho foniatra. Psaní na tabuli...nevim, preferoval bych jen verbální vyjadřování, by? nedokonalý, ať si na to zvyká a pracuje na tom, to za něj někdo neudělá Smile; problém mužou bejt spolužáci a jejich reakce, možná by neškodilo pádný slovo do jejich oad, pokud nutné. Ale jak už zde zaznilo - nedělat z toho případ, událost, aby na zkoušeném nevisela pozornost všech, což asi bude Smile, ale...nějak mezitím ostatní třeba zaúkolovat, aby se dotyčnej necítil středem pozornosti. Drobnej šum ve třídě je myslím v tomhle případě prospěšnej....držim palce, hodně zdaru a trpělivosti. Petr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Balbutická komunita -> Lidé Časy uváděny v GMT
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Czech translation by Azu; Revised by drake127